Agradecemos a la Profesora Lic. Andrea Amparan por la confección de este importante material.
Technical English Lessons - Technical English for secondary school students - Technical School
Thursday, 25 February 2016
Tuesday, 24 November 2015
Sunday, 13 September 2015
Thursday, 9 July 2015
Sunday, 12 April 2015
Thursday, 12 March 2015
Cuadernillo de Diagnóstico - 2° año - 2015
AGRADECEMOS MUY ESPECIALMENTE A LA PROFESORA ANDREA AMPARAN POR LA ELABORACIÓN DE ESTE VALIOSO MATERIAL PARA TODOS LOS ALUMNOS. GRACIAS ANDREA POR TU APORTE!!!
Tuesday, 21 October 2014
ALUMNOS CON TRAYECTORIA DIFERENCIADA
ACLARACION:
LOS ALUMNOS EN ESTA CONDICION DEBEN COMPLETAR EL TERCER EJE Y ADEMAS PRESENTAR CUADERNILLO COMPLETO DE TODO EL AÑO.
LAS HOJAS CORRESPONDIENTES AL TERCER EJE, LAS PUEDEN ENCONTRAR EN ESTE SITIO (PAG. 26 a la 41 del LIBRO TECHNICAL ENGLISH 1A), COMO ASI TAMBIEN LAS DEL EJE 1 Y 2.
EL ORDEN DE PRESENTACION ES EL SIGUIENTE:
SEMANA DEL 27 AL 31 DE OCTUBRE : PAG. 26 A 31.
SEMANA DEL 3 AL 7 DE NOVIEMBRE: PAG. 36 A 41.
SEMANA DEL 10 AL 15 DE NOVIEMBRE: CUADERNILLO COMPLETO.
TODO SE ENTREGA VIA MAIL HASTA LAS 12:00 HS. DEL ULTIMO DIA CONSIGNADO ANTERIORMENTE.
LOS ALUMNOS EN ESTA CONDICION DEBEN COMPLETAR EL TERCER EJE Y ADEMAS PRESENTAR CUADERNILLO COMPLETO DE TODO EL AÑO.
LAS HOJAS CORRESPONDIENTES AL TERCER EJE, LAS PUEDEN ENCONTRAR EN ESTE SITIO (PAG. 26 a la 41 del LIBRO TECHNICAL ENGLISH 1A), COMO ASI TAMBIEN LAS DEL EJE 1 Y 2.
EL ORDEN DE PRESENTACION ES EL SIGUIENTE:
SEMANA DEL 27 AL 31 DE OCTUBRE : PAG. 26 A 31.
SEMANA DEL 3 AL 7 DE NOVIEMBRE: PAG. 36 A 41.
SEMANA DEL 10 AL 15 DE NOVIEMBRE: CUADERNILLO COMPLETO.
TODO SE ENTREGA VIA MAIL HASTA LAS 12:00 HS. DEL ULTIMO DIA CONSIGNADO ANTERIORMENTE.
PROF. CARLOS REYES
Thursday, 10 July 2014
Practice for second year students.
Year: 2 - DEADLINE: JULY 21st - 12:00 am
A) Match the opposites. (5p.)
Out
|
Down
|
Up
|
raise
|
Open
|
In
|
Lower
|
Off
|
On
|
Closed
|
B) Match the tools with the words in the box. (10p.)
screws - wrench – chisel – file - screwdriver – adapter
- saw – spanner – hammer – pliers
C) Complete the dialogues with the words in the box.
(40p.)
I’m – are – where – is – am – from – an
1. A: Excuse me, ………………………. (1) you Mario?
B: Yes, I ………………………. (2).
A: Nice to meet you. ………………………. (3) Ben.
B: Are you ………………………. (4) electrician?
A: No, ………………………. (5) not. I’m a mechanic.
2. A: Hi, my name ……………………….
(6) Kosura.
B: Hello, ………………………. (7) Steve.
A: Pleased to meet you, Steve, ……………………….
(8) you ………………………. (9) England?
B: No, ………………………. (9) not. ………………………. (10)
from USA. And you? ………………………. (11) are you ………………………. (12)?
A: ………………………. (13) from Japan.
3. A: ……………………….
(14) you Mr. Benson?
B: Yes, ………………………. (15). And you are...
A: ………………………. (16) Mrs. Kelly, the new
secretary.
B: Pleased to meet you, Mrs. Kelly.
………………………. (17) the supervisor.
A: ………………………. (18) you ………………………. (19)
Texas?
B: No, ………………………. (20) from Chicago.
D) Write out these numbers and units. (30p.)
1. 5,800 rpm ………………………………………………………………………
2. 3:55 ………………………………………………………………………
3. 425. 6 g ………………………………………………………………………
4. 120,000 km ………………………………………………………………………
5. 4.79 gal ………………………………………………………………………
6. 56 W ………………………………………………………………………
7. 7:15 ………………………………………………………………………
8. 1.015 A ………………………………………………………………………
9. 254 mm ………………………………………………………………………
10. 124 L ………………………………………………………………………
E) Classify the units. Fill in the chart.
(15p.)
Speed
|
Electricity
|
Time
|
Length
|
Capacity
|
Weight
|
Year: 2 - DEADLINE: JULY 15 th - 12:00 a.m.
FUNCTIONS
A) Match the parts with their functions: (15p. – 3p.
each).
Part
|
Function
|
Thermometer
|
Charge a battery.
|
Antenna
|
Measure temperature.
|
Solar panel
|
Find North.
|
Torch
|
Receive radio signals.
|
Compass
|
Shine a light.
|
B) Make sentences from the parts and functions above:
(30p. – 6p. each).
Example: An alarm makes a loud noise.
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
C) Compare these tools. Write five sentences
like this: (30p. – 6p. each)
Example: Multitool A hasn´t got a hammer but it has
got a saw.
A B
1. ………………………………………………………………………..
2.
………………………………………………………………………..
3.
………………………………………………………………………..
4.
………………………………………………………………………..
5.
………………………………………………………………………..
LOCATIONS
D) Look at the toolboard. Now, make five sentences using
some of these words: (25p. – 5p. each)
above – to the left of –
below – to the right of – right – left – centre – top – bottom
Example: The toolbox is at the bottom, on the right.
Or, the toolbox is to the right of
the nuts.
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
- .......................................................................................................
Saturday, 17 August 2013
Subscribe to:
Posts (Atom)